پایگاه خبری جشنواره رسانه
۱۴۰۲/۰۴/۱۷ ۱۲:۳۶:۲۵

در اطلاعیه شماره چهار دبیرخانه جشنواره ملی رسانه های ایران اعلام شد

آمار آثار ارسالی به تفکیک قالب و جغرافیای کشوری

پایگاه خبری جشنواره رسانه

دبیرخانه جشنواره ملی رسانه های ایران در راستای شفافیت و آگاهی اهالی عزیز رسانه ای در اطلاعیه شماره چهار این دبیرخانه آمار آثار ارسالی به این جشنواره را به تفکیک استانی و بخش های مسابقه اعلام کرد.

دبیرخانه جشنواره ملی رسانه های ایران در راستای شفافیت و آگاهی اهالی عزیز رسانه ای در اطلاعیه شماره چهار این دبیرخانه آمار آثار ارسالی به این جشنواره را به تفکیک استانی و بخش های مسابقه اعلام کرد.
در این اطلاعیه آمده است: ضمن تقدیر و تشکر از فعالان حوزه رسانه، روزنامه نگاران، خبرنگاران، و عکاسان و همه عزیزان شاغل در رسانه ها، آمار تفکیکی اثار آرسالی به این جشنواره به شرح زیر است:
در این جشنواره 6645 اثر به دبیرخانه ارسال شد که نسبت به آثار ارسالی به اخرین جشنواره ای که برگزار شد افزایش دو و نیم برابری داشت.
با توجه به اینکه هر فرد می توانست در دو قالب و در هر قالب دو اثر ثبت نماید، این 6645 اثر توسط 2614 شرکت کننده در این جشنواره ثبت شد که به تفکیک استان های کشور، استان تهران با 2567 اثر، بیشترین اثار ارسالی به تفکیک جغرافیایی به این جشنواره را کسب کرد.
بعد از تهران، استان خراسان رضوی با 465 اثر، استان اصفهان با 374 اثر، استان اذربایجان شرقی با 267، استان قم با 227 و استان خوزستان خوزستان با 223 از لحاظ کمیت فراوانی آثار در جایگاه های بعدی قرار می گیرند.
همه استان های کشور در این جشنواره شرکت کردند و جشنواره مفتخر است از خبرنگاران حرفه ای ساکن مرکز کشور تا خبرنگاران حرفه ای استانی در شهرستان های کم برخوردار در این جشنواره ملی در رقابت حضور دارند.
در رابطه با قالب های جشنواره نیز بخش مسابقه در قالب گزارش با تعاد اثار1493 اثر پرمخاطب ترین بخش جشنواره ملی رسانه های ایران شناخته شد. بعد از بخش گزارش، بخش های سرمقاله و یادداشت با 1201 اثر، مصاحبه با 790 اثر، تیتر با 631 اثر و خبر با 350 اثر به ترتیب جایگاه دوم تا پنجم فراوانی اثر در بخش رسانه های چاپی و برخط را کسب کردند.
همچنین در بخش تولیدات در بستر رسانه های اجتماعی که بخش جدید افزوده شده به این جشنواره است 404 اثر توسط فعالان عزیز این حوزه به جشنواره ارسال شد.
در بخش ویژه جشنواره نیز، 219 اثر به بخش نقد مصلحانه(جایزه مرحوم دکتر عماد افروغ) ارسال شد، 111 اثر به بخش تببین ماهیت اخبار جعلی و همچنین 126 اثر به بخش جایزه ویژه خبرنگار تحقیقی و 63 اثر به بخش جایزه ویژه انسان رسانه به دبیرخانه جشنواره ملی رسانه های ایران ارسال شد.

لازم به ذکر است همه این آثار در گستردگی طیف های مختلف سیاسی و فرهنگی ارسال شد و بسیاری از رسانه با سلایق گوناگون در این جشنواره وارد رقابت شدند.

با توجه به اتمام مهلت ارسال اثار، بخش داوری این جشنواره به منظور ارزیابی دقیق و عادلانه آثار، شروع به کار کرده است.



ارسال نظر

مطالب برگزیده


شماره های تماس « ۰۲۱-۸۸۸۴۴۷۸۰ - ۰۲۱-۸۸۸۳۹۱۸۱
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه خبری جشنواره رسانه است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.