پایگاه خبری جشنواره رسانه
۱۴۰۲/۰۴/۲۰ ۲۲:۴۵:۲۵

بازخوانی اظهارات مرحوم رضا مقدسی عضو هیئت داوران بیستمین دوره جشنواره مطبوعات:

برگزاری جشنواره مطبوعات می‌تواند موجب یک رقابت حرفه‌ای میان اهالی رسانه شود

پایگاه خبری جشنواره رسانه

برگزاری جشنواره مطبوعات می‌تواند موجب یک رقابت حرفه‌ای میان اهالی رسانه شود، به‌گونه‌ای که مقدار و سطح آثار حرفه‌ای در رسانه افزایش یابد و تولیدکنندگان آثار، خود را به سطح مطلوب‌تر نزدیک کنند.

به گزارش ستاد اطلاع رسانی بیستمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری ها و پایگاه های اطلاع رسانی، رضا مقدسی، مدیر عامل اسبق خبرگزاری «مهر» و عضو هیئت داوران نهایی جشنواره مطبوعات، درباره نتایج و کارکردهای جشنواره مطبوعات گفت: «برگزاری جشنواره مطبوعات می‌تواند موجب یک رقابت حرفه‌ای میان اهالی رسانه شود، به‌گونه‌ای که مقدار و سطح آثار حرفه‌ای در رسانه افزایش یابد و تولیدکنندگان آثار، خود را به سطح مطلوب‌تر نزدیک کنند. در نتیجه مخاطبان نیز از این فضای رقابتی سود خواهند جست و با آثار و تولیدات حرفه‌ای‌تر و مطبوعات پر و پیمان‌تری روبرو می‌شوند و این به فضای رسانه‌ای کشور رونق بیشتری خواهد بخشید».

داور نهایی جشنواره مطبوعات، خطاب به شرکت کنندگان در بیستمین جشنواره مطبوعات گفت: «نخست باید به عنوان یک همکار رسانه‌ای، از عزیزانی که به جشنواره اهمیت داده‌اند و با ارسال آثار خود به گرم شدن گردهمایی سالانه رسانه‌های کشور کمک کرده‌اند، قدردانی کنم. و دوم؛ از همه همکاران رسانه بخواهم که به جشنواره به عنوان یک فرصت برای ارتقای سطح کیفی رسانه‌های کشور اهمیت بدهند و به رونق آن کمک کنند.»

مقدسی در ادامه، توضیح 2 نکته پیرامون برگزاری جشنواره مطبوعات را ضروری دانست و گفت: «نکته اول اینکه بنده از سالهای گذشته بویژه از دوره سیزدهم جشنواره که دبیری آن را بر عهده داشتم معتقد بوده‌ام که جشنواره احتیاج به یک دبیرخانه دائمی دارد تا فرصت این را داشته باشد که یک جشنواره تمام عیار حرفه‌ای بر پا کند. با وجود یک دبیرخانه دائمی می‌توان انتخاب آثار مطبوعات را محدود به آثار رسیده نکرد و خود دبیرخانه و یا هیأت انتخاب، آثار تولیدی برتر را در طول سال انتخاب کنند.»

وی در خصوص نکته دوم افزود: «به اعتقاد بنده، معاونت مطبوعاتی باید از برگزاری دیگر جشنواره‌های مطبوعاتی که اتفاقاً در سالهای گذشته رو به تزاید بوده و هر دستگاهی برای خودش جشنواره‌‌ای برگزار می‌کند جلوگیری کند.»

مقدسی در تشریح بیشتر موضوع اظهار داشت: «بسیاری از اهالی رسانه، به این نوع جشنواره‌ها نگاه خوشبینانه‌ای ندارند و آنرا یک نوع مدیون کردن محترمانه خبرنگاران به آن دستگاه‌ها می‌دانند. معتقدم معاونت مطبوعاتی با ورود به این موضوع و آسیب شناسی این نوع جشنواره‌ها، تلاش کند اگر نیازی هم به برگزاری جشنواره‌های تخصصی مثلاً اقتصادی یا اجتماعی و ... می‌بیند آنها زیر نظر معاونت مطبوعاتی و یا با نظارت و هماهنگی او برگزار شود».



ارسال نظر

مطالب برگزیده


شماره های تماس « ۰۲۱-۸۸۸۴۴۷۸۰ - ۰۲۱-۸۸۸۳۹۱۸۱
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه خبری جشنواره رسانه است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.