پایگاه خبری جشنواره رسانه
۱۴۰۲/۰۳/۲۲ ۱۴:۳۴:۵۰

مهدی عرفاتی، دبیر بیست و یکمین جشنواره ملی رسانه‌های ایران، شعار امسال این جشنواره را اعلام کرد.

تجلی پاسداشت زبان فارسی در شعار جشنواره ملی رسانه های ایران

پایگاه خبری جشنواره رسانه

عرفاتی از انتخاب شعار «نجستم همیشه جز از راستی» که برگرفته از ابیات شاعر بزرگ پارسی، حکیم فردوسی در شاهنامه است، برای جشنواره امسال خبر داد.

به گزارش ایسنا، عرفاتی از انتخاب شعار «نجستم همیشه جز از راستی» که برگرفته از ابیات شاعر بزرگ پارسی، حکیم فردوسی در شاهنامه است، برای جشنواره امسال خبر داد.

عرفاتی شعار جشنواره امسال را متفاوت از جشنواره‌های قبلی دانست و با اشاره به اهمیت پاسداشت زبان فارسی گفت: «زبان فارسی نماد هویت ملی ایرانیان و زنجیر پیونددهنده ما به تاریخ است. اکثر ملت‌های جهان سروده‌ای که براساس حماسه باشد ندارند اما شاهنامه فردوسی مخصوص ایرانیان بوده و در جهان نیز شناخته شده است».

روایت ظریف و داستان‌گوی فردوسی که امروزه نیاز خبرنگاری مدرن است و تلاش برای رسیدن به واقعیت که در قالب حق‌طلبی و راستی‌طلبی در این شعار آمده، از دیگر دغدغه‌هایی است که دبیر جشنواره ملی رسانه‌های ایران در انتخاب این شعار به آن اشاره کرد.

این جشنواره در بخش‌های متنوعی از جمله تیتر، عکس، مصاحبه، گزارش، طنز، گرافیک و آثار منتشرشده در بستر فضای مجازی و ..‌. تا هفتم تیر ۱۴۰۲ آماده دریافت آثار اهالی رسانه است.



ارسال نظر

مطالب برگزیده


شماره های تماس « ۰۲۱-۸۸۸۴۴۷۸۰ - ۰۲۱-۸۸۸۳۹۱۸۱
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه خبری جشنواره رسانه است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.